Welkom op het South Park Fan Forum.

Je bekijkt het forum op dit moment als gast wat je beperkte toegang geeft tot het lezen van de berichten en alle andere opties (zoals het spelen van flash games in de arcade). Door te registreren op dit gratis forum kan je zelf berichten plaatsen en nieuwe onderwerpen starten. Als dit je eerste keer is dat je hier bent, lees dan de veelgestelde vragen even door. Heb je al een account op dit forum, .

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windows 10
[Afbeelding: 476px-Windows_10_Logo.svg.png]

Sinds 29 juli is het nieuwe besturingssysteem van Microsoft beschikbaar: Windows 10.

Dit is de opvolger van Windows 8, waarmee Microsoft deels de plank missloeg door het startmenu te vervangen door de tablet-achtige interface wat niet zo in de smaak lag bij desktop gebruikers (zoals ik).

Upgrade naar Windows 10 is een jaar lang gratis voor gebruikers van Windows 7 en 8.1.

Is er al iemand die het heeft draaien (of heeft gedraaid)?

Ik heb het nu een dag draaien op mijn laptop (waar eerst 8.1 op stond) en ik vind het nog niet echt een verbetering. Het startmenu is een stap in de goede richting, maar de tegels hoeven van mij niet ....
Ik had op 8.1 daar ook al Classic Shell voor geïnstalleerd.

Ook zijn een aantal kritische geluiden over de privacy waardoor ik misschien wel ga downgraden ...

Hieronder mijn bureaublad op Windows 10.

Antwoord
Ik heb ook ge-upgrade maar op het moment totaal geen problemen. Ik had ook de shell start menu geïnstalleerd en eerlijk gezegd vond ik dat handiger. Nu heb je al die domme tegels. Tóch die tegels door je neus boren. Verder geen klachten. Misschien omdat ik het niet zo intensief gebruik? Ik gebruik Edge niet als standaard Browser. Ik blijf gewoon FF gebruiken daarvoor.
Antwoord
Ik heb de laatste paar maanden wel wat problemen gehad met Windows 10.

Ik kreeg op een gegeven moment een melding dat over een kwartier Windows opnieuw wordt opgestart om een update te installeren. Deze kon je niet uitstellen. Hierdoor kon ik meer dan een uur geen gebruik maken van mijn laptop ...
Ik wil ook kunnen selecteren wat ik wil updaten, maar dat kan niet meer ...

Ook de privacy, bugs en dubbele apps (Software verwijderen bijvoorbeeld) hebben mij besloten om bij Windows 7 te blijven op mijn nieuwe PC.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Windows 7 Zidane007nl 7 3.462 28-02-2010 12:09
Laatste bericht: ZarahCycling
  Wie heeft er windows Vista, en welke versie? Kensuke 54 26.924 17-12-2009 08:51
Laatste bericht: Luuk-1h

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)